lördag 28 maj 2011

Bli blodgivare

Idag var jag och gav blod för första gången någonsin. Blodbussen kommer till mitt jobb så det är rätt lätt att bara kila ner på lunchen. Och framför allt får man massa grejer (vilket jag inte visste... faktiskt). Jag fick:

- En febertermometer (du får en givargåva som kan vara allt från en bok till en trisslott)
- Ett mobilhänge med min blodgrupp på
- En schnajdig pin som visar att jag är blodgivare
- En festis
- Järntabletter
- En trisslott för att jag tog med mig min kollega.
- Platspåse
- Bonus: Man får även en frukt och macka men det ville jag inte ha

Ingen dålig skörd med andra ord! Det tar 15 minuter och du gör något gott. Tänk bara på att ta det lugnt på kvällen för man kan bli lite groggig. Själv sprang jag iväg och drack öl, höll på att svimma och nu är jag förkyld.